EL SENTIMIENTU DE LA TIERRA. Una consideración.

 

EL SENTIMIENTU DE LA TIERRA
“El sentimientu de la tierra” pa ser más esacto, tenía que titular “de la perda de la tierra”: ye un conceptu central y el títulu de varias obras na lliteratura asturllionesa. La tierra nun ye solo el suelu que se pisa, que se ara y se siembra, ye la causa d’una afonda uñión y vínculu emocional que se siente col orixen de ñacimientu, cultura, tradición que se deprendíu dende rapá.
El nome está vinculáu a los siguientes aspectos:
-Antoloxía de lliteratura: En 1999, Xuan Bello pubricóu una antoloxía titulada “El sentimientu de la tierra” que arrequeida obras de lliteratura asturllionesa contemporánia.
Raices y pertenencia: Representa la señardá, el desarraigu y la fuerte identificación colas raíces y el paisaxe natal, un tema recurrente na cultura asturllionesa.
El llibru “El sentimientu de la tierra” ye una antoloxía de lliteratura asturllionesa contemporánea editada por Xuan Bello, -tristemente fallecíu y un grandiosu poeta- y pubricada en 1999. La obra nun ye una única novela, sinon una colección qu’arrequeda a varios escritores que pescudan temas relacionaos col profundu vínculu cola sua tierra natal, el rural onde ñacíeron y se criaron.
Temática y conteníu:
Identidad y raíces: Centráse na exploración de la identidá personal y colectiva de los escritores a través de la sua uñion col paisaxe, las tradiciones y la historia de la sua tierra.
Señardá y desarraigu: Frecuentemente afronta’l sentimientu de señardá y la experiencia del esiliu interior, la sensación d’estar fuera de llugar inclusive na propia tierra, un tema na poesía asturllionesa contemporánea.
Uñión emocional: Trata sobr’el sentimientu de pertenencia y la emoción que fomenta la cercanía del llugar d’orixen, las casas, las alcordanzas y los elementos naturales cumo la tierra y l’aire.
Contestu lliterariu:
La pubricación d’esta antoloxía aportóu mayor visibilidá a la lliteratura asturllionesa más reciente y consolidar temas fundamentales na producción poética d’esta época. El conceptu de “el sentimientu de la tierra” convirtíuse nuna referencia p’analizar la obra d’estos outores y la sua visión del mundu.
En resumen, el llibru amuestra, a través de la voz de diferientes poetas, las martingadas emociones que fomenta nos escritores la sua relación cola sua tierra, abarcando dende’l profundu amor y pertenencia hasta’l desarraigu y la murnia.
Anguaño, este llibru está pubricáu na web:
http://www.araz.net/escritores/sentimie.htm
De llibre disposición y disfrute pa tol mundu qu’apreciar la tierra ou quiera apreciala.
Equí amostramos unos cachicos de lo que cuenta este preciosu llibru, sobre la tierra, los sentimientos que fomenta y lo que causa la sua perda.
“De Galicia a Finlandia, miles d’años, esistió una cultura de resistentes, por utilizar unes conocíes palabres de John Berger, que conformó una forma peculiar de ver la vida y d’entender el tiempu. El ritmu de les estaciones, les misterioses evoluciones de la lluna, acompañaron d’una punta a otra del planeta a una xente que semaba, segaba y volvía a semar. Güei, esa cultura –la de los campesinos– ta a puntu de desaparecer de la faz de la tierra, y másime nuna Europa onde los tecnócrates decidieron, echando cuentes a favor d’ellos, marcar unes nueves fronteres sociolóxiques y polítiques. Los campesinos, efectivamente, tán condenaos a tresformase y desaparecer.”
“Hai unos años taba yo en casa d’Alfonso Velázquez, en Madrid, y falábemos él y yo del final de El arume del escaezu. El personaxe del cuentu, afogáu pola señaldá, recupera através del arume d’unes violes (¿o yeren seique unes liles?) la memoria de la so bisabuela. Aquella muyer yera muncho más vieya de lo que parecía porque yera la memoria del mundu y ellí, na mota d’una llomba deprendiéndo-y a un nenu los nomes de la tierra, ye un símbolu que me sigue conmoviendo sentimentalmente y qu’íntimamente me consuela de tanta perda. L’arume d’aquelles flores humildes faise más evidente: el personaxe adultu decátase agora de qu’ési nun puede ser otru que l’arume del olvidu.”

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