https://www.estoico.com.br/571/carta-19-sobre-materialismo-e-retiro/ Carta 19:Sobre Materialismu y el Retiru. Nesta carta, Séneca
alértanos sobre la verdadeira amistá, y a mayores amuestra los riesgos de la
ganancia. Séneca diz que debemos
escoyer los nuesos amigos ensin pescudar nos beneficios que diremos recebir
d’estos, ou que les daremos: “ye un error escoyer el sou amigu na practicasa o
una mesa comedor. L’infortuniu más grave pa un home ocupáu que ye domináu pola
suas posesiones ye cuandu cuida que los homes son los sous amigos pol sou
valor, y nun ye amigu d’estos, porque considera que los sous favores conquistan
amigos, mas rialmente cuantu más le deben, más le odian. Una deuda insignificante
tórna a un home deudor, en fácele ñemigu. Acaba la carta a
mayores con una cita d’Epicuro: “Vós debe considerar curiosamente con quien
debe comer y beber, y tamién, lo que vos debe comer y beber, pos una comida de
carnes ensin la compaña d’un amigu ye cumo la vida d’un llión ou un llobu”. La carta ye una llamada
pa una vida menos materialista y más introspectiva, donde la verdadeira riqueza
reside na paz interna y nas relaciones fieles. XIX. Sobre materialismu
y el retiru. Salutaciones de Séneca
a Lucilio. 1. Brinco de gayola
siempre que recibu las suas cartas, enllénanme d’esperanza, nun son meros aberruntos
sobre vós, mas son garantías reales. ¿Y ruego que continue neste caminu, pos
nun hai meyor favor lo que se pueda facer a un amigu, aquello que se faga pal
propiu bien? Si posibremente, va retirándose a unos poucos de tolos negocios de
lo que fá vós, nun puedo facer esto, allóñate d’una vé, anque sia perdiendo. Yá
gastamos abondo del nuesu tiempo; vamos a ser ancianos, escomenzamos atropar
los atropos. 2. Ciertamente, nun hay
nada nesto que los homes puedan codiciar. Pasamos las nuesas vidas n’alta mar, pa
que murramos nel puertu. Nun aconseyu a vós, en tentar ganar renome pol sou retiru.
El retiru nun debe ser nin fardáu nin apacháu. Nun digu que debais ocultalu, nin
considerar a tolos homes cumo chabetos y depués procurar asina mesmu amonase
nel ociu. Al revés, busca que’l ociu sía normal, qu’el ociu, nun atraiga
atención, y que nun pase talmente al sumurmuju...
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