LA FELICIDÁ ENTRE NÓS

 


LA FELICIDAD YE UNA D’AQUELLOS TEMAS QU’ESTÁ POUCO TRATAOS ENTRE NÓS, mas con todu, a todos implica.

¿Quién nun siente’l deseyu de vivir una vida tranquila, llibre de preocupaciones, plena de satisfacciones, gayoleira?

El más amurniáu de los homes empuntiará, seguramente la sua vida hacia la felicidá; la más maquiavélica de las mentes efectuará l’xeira más precisa y falsa p’apañar los oxetos de la sua pasión; l’ánima mamela nun va tener outra cousa en mente sinon la felicidá. Contribuyendo cola sua práctica pa que outros l’apañen. Nuna palabra, todos queremos ser felices. Esta ye la razón del presente escritu: Cuidar sobre la felicidá y la naturaleza humana, anque rialmente está abondo acotáu.

(…)La primeira parte del llabor procura esperpejar que, a la final, la felicidá humana, ye la meta pa todos nós, qu’está íntimamente rellacionada cola nuesa conducta, ou’l nuesu xeitu de ser y d’estar na vida. (…) Son tamién consideradas cumo contribución pa la vivencia del goce, las situaciones de trabayu, de reposu, bien tamién de salú. Por últimu, resaltou que los oxetos susceptibles d’apurrir el placer al home debe procurase fuera del suxetu de pasión, y non solo na esfera d’unu mesmu.

La segunda parte céntrase, esencialmente, sobre la pasión y la felicidá (…) En lo que respecta a la primeira cuestión, constátase qu’ensin una vida de pasión nun ye posible ser feliz, anque nun siempre siga’l caminu de la virtú. De cualisquier xeitu, solo ye feliz, aquel qu’efectivamente concreta las suas tendencias y deseyos, seyan estas virtuosas ou viciosas. En cuantu al segundu tema, Hume critica, ensin miramientos, a los sabios y filósofos que pretendieron xeneralizar las suas propias vivencias, tornándolas cumo principios qu’outros deberían siguir, si deseyasen la felicidá. (…) Tocante a la influencia de la filosofía, nel caminu de la felicidá, cuido que Hume nun apuntia que la filosofía seya craramente’l caminu, anque vaiga diciendo que solo pué considerase indirectamente, non cumo una guía, mas si cumo un saber que pué, en dalgunas circunstancias, ofrecer xeitos d’ameyorar l’aprovechamientu de los oxetos deseyu, ensin procurar sustituilos nin llimitalos.

António Pinela

https://efilosofia.blogs.sapo.pt/felicidade-e-natureza-humana-segundo-26817

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