CUANDO EL DESTINU DEL HOME YE LA FELICIDÁ...
CUANDO
EL DESTINU DEL HOME YE LA FELICIDÁ, nun precisa de Diouses, tien nas suas
manos, tolas ferramientas p’abarcala.
L’home
adolez de dous males:
-Los
consustanciales a la condición humana, interiores o espirituales de la vida y
la sua fin.
-Los
coyunturales, externos ou materiales, nesti aspectu, los belicismos, las pestes,
con tolas secuelas, son el nuesu pan de cada día. Nesto, trayéi a la sociedá
sentimientos de inseguridá física, la ruina, el mísere y la perda de conciencia
y desorientación.
Nuna
época asina, l’ánima del home está atarantáu, ensin saber a qué sometese y con
qué medios tien pal lliberase de cadenas y preocupaciones, cumo los Diouses (a
los que se venera, yá casi ensin confianza de apañar nada buenu d’ellos), la
muerte y el futuru tras d’esta.
En
resumen, l’home vive dia y noche albentistate, albardáu al poder terrenal,
ensin saber nin poder participar, nin influir n’esti. Percíbese’l home cumo una
moña de los poderes económicos, monopolistas, mientras esfúngase los vieyos
ritos relixosos-políticos qu’amparan al home de las tormentas.
Ye
notoriu qu’el cuerpu social está encalamonáu.
Ante
esto, ruchan apregonamientos diferientes:
-Unos declaran
qu’el andaciu nun tié remédiu, que solo hai que reconocelu y aceptalu, estos
son los escépticos. Polo qu’hai que afuyir d’esti mundu, en consecuencia.
-Outros
prescriben la vida primitiva na Naturaleza, desnudándose de las arrapeas
qu’encadenan la encrenque existencia del home. Estos son los estoicos, anque se
denominan cadu unu cumo l’entrocha.
Nenguna
d’estas propuestas buscan la lliberación del home, masivamente.
Mas
Epicuro busca conocer lo universal y non perdese no particular de las cousas,
las cuales estos últimos, nun lliberan al home de las preocupaciones. D’estos
conocimientos particulares deben pescudase un procesu de síntesis con fórmulas
integrales, universales que ye lo únicu válidu y valiosu pa la verdadeira salú
del home.
Epicuro
amuestra toda una FILOSOFÍA MATERIALISTA y DIALÉCTICA, pos cola sua escuela
siempre apurriada polos poderes dominantes, cola razón puesta n’acción, atacóu
con xixa tolos terrores qu’asedian las ánimas, buscando la victoria, pa
convertir a los homes en Diouses, amos del sou sendeiru y la sua fin.
Epicuro
basa la sua sabiduría en base a la experiencia qu’ofrez la percepción
sensorial, pescuda y actía con afán de obxetividá, pa evitar falsas nociones.
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