NA LLÓXICA MATERIALISTA DEL COMÚN
Nel
razonamientu del materialismu común, hai una imaxen del home y del mundu mui
popularizada nel que aparez que todu lo que más nos afecta ye simpre, y ofrezse
la impresión de qu’anguaño se sabe ou pué sabese’l “porqué” de todu. Qu’el home
cola ciencia pué reducir tolo superior a lo inferior. También asocede que la tecnoloxía,
que nun acabamos de comprendela, y queremos reducilo de lo superior a lo
inferior, ye dicir, esperpillar lo más polo menos. Nel fondu cuídase que lo
perfectu ye siempre una martingada, en consecuencia, pescúdase esplicar lo
superior cumo una arrequedación de elementos (lo inferior). Por exemplu, la
superioridá humana sobre los outros seres sobrízase na magnitú del celebru, ou
no enrebisgáu de las uñiones neurolóxicas, etc. En definitiva, la perfección
sería custión de cantidá, el home sería superior pola senciella razón de ser el
ser más enrratáu.
En resumen:
El materialismu común esgrana lo superior no inferior; presenta las realidades
más perfectas cumo añadíos de cousas menos perfectas. Agora bien, ¿ye evidente
que pa que la perfección del ser, seya lo mesmu, ou dependa talmente de la
cemba (cantidá), ou de lo enrevesáu (calidá, xeitu, amalletáu)?
Esto sirve
craramente pa interpretar seres materiales.
Mas, nel idealismu,
criacionismu común (contrariu al materialismu), considérase qu’hai seres
inmateriales, entuences, habría una gradación de la perfección nel ser, contrariu
a lo complicáu. Según esto, el ser espiritual carez de cuerpo, nun tien partes,
ensin embargu, ye superior al ser material.
Lo
espiritual y lo material muchas veces compáranse cumo lo superior: lo primeiru,
frente a los inferior: lo segundu.
Aberrúntase, que la escala va
del home hacia Dious, que ye estenu, la suprema simpreza.
Asina, muchos outros, guipan,
que col conocimientu pasa lo mesmu, la seña de la intelixencia nun ye atropar
sinon reducir.
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