LA CIENCIA FRENTE A LA FILOSOFÍA


La filosofía en cholas: La ciencia frente a la filosofía.
La ciencia ofrez conocencias, y neste sentíu, ye sabiduría. Polo tanto, la ciencia ye filosofía, forma parte d’ella. Mas nun toda filosofía ye ciencia.
La ciencia ye la parte de la filosofía que busca conocer la realidá a través del métodu científicu, que ye’l resume de dous xeitos de conocimientu, la inducción y la deducción, pos de los casos, las vidas, los seres, de los oxetos concretos pescuda lo qu’hai en común, y pa comprobar que ye correctu este trabayu, esperiméntalu nun llabor concretu.
Nun deixa ser la ciencia, más qu’un compendiu entre’l racionalismu y l’empirismu, el primeiru decide que l’actu de deprender vien d’observase a unu mesmu, ya que la razón conoz la rialidá pola mesma observación introspectiva y extrospectiva, y con solo esta, saca las suas conclusiones ordenadas nun pensamiento, que sería la parte inductiva.
Lo segundu, l’empirismu decide que lo únicu que sirve ye lo que palpa, esperimenta ou cuantifica concretamente, y asina lo valora, en conclusiones diferentes para cada casu ou oxetu determináu.

Comentários

Mensagens populares