LA FILOSOFÍA EN CHOLAS


Esto va dedicáu al llibru “Hestoria de la Filosofía” y al sou outor unu de los más importantes escritores de lliteratura española y precipalmente d’asturllionés na sua variante occidental, Roberto González-Quevedo.
Esta obra ye un compendiu gayoleru y a la vez bien interesante de lo que ye la filosofía, especialmente una hestoria del amor a la sabiduría, de cúmo a lo llargu de la vida d’este planeta siempre’l home quiso conocer, siempre quiso interpretar el mundu, la sociedá, la naturaleza, el sentíu de la vida, la muerte y el sufrimientu. Empuntiándose a la verdá, con más o menos aciertu, interesada ou desinteresadamente según la condición social-económica que defienda.
Ye un gran llibru que fui mui agradable de llier, especialmente la filosofía griega y helenística. Mui incitante nas vidas de todos aquellos que fueron apurriaos polos poderes, yá que estos nun buscaban más que xustificase, y nun querían que naide pudiera nin minimamente plasmar dudas sobre la interpretación de la realidá, talu ye’l casu de Socrates hasta los señalaos polas inquisiciones.
Una cousa bien d’agradecer, ye la facilidá de llierlu también gracias al tamañu de la lletra, bien grandica y aspaciosa pa esfrutala.
Una pena que nun afondara más nas filosofías orientales y viérase cierta prexuiciu escontra cierta ideoloxía, qu’agora nun vien a cuentu, mencionar.
Sobre Hegel, que contar, ye la parte que me fui intragable de comprender, seguramente pola mia incapacidá d’entendelu y lo difícil d’esplicalu comprensivamente.
Escrebir sobre filósofos asturianos del Siglu XX, nun ye mui xeneral nos manuales, polo que ye un excepción d’agradecer y valorar.
“El Piechu” qu’acaba’l llibru, amuestra la riqueza de conocimientos y adaptación d’estos al puebru.
Escrebiú esta “Hestoria de la Filosofía” en asturllionés central. ¿Una posibilidá perdida d’ensalzar l’asturllionés occidental? Sicasi si, sicasi non, mas resultamente amuestra popular y academicamente qu’esta llingua, cumo muchos sabíamos, sirve pa todu. Dende lo más tradicional hasta lo más universitariu.
Aprovechóu con toda razón, enrecordar a sua madre Eva González, yá fallecida, una gran poetisa de la nuesa cultura.

Comentários

Mensagens populares