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LOS ETERNOS NOVIOS.
Estoi
enrecordándo muchu la película “El Pisito”, nel qu’el
protagonista (Jose Luis López Vázquez) y la sua muyer yeran los
eternos novios, neste casu, ella estaba amargada porque se le pasaba
la mocedá y nun se casaba, y salía de la casa de la sua hermana,
cola que compartía pisu con tola sua familia política y sobrinos,
que cadavé yeran más, y cadavé le forzaban más y más pa que
marchara.
Craramente,
hai muchos padres que tiene n’acoyida ensin visos
de
fin,
ensin
retolicar
a
los sous fiyos bien mayores, y fá qu’estos s’amanien
a las pequeiñas
xeiras
qu’apañan,
compriendo
pa
los sous propios gastos independientes ou
caprichos, queidando repantingaos
na
comodidá casera.
Todu
esto nun ye nengúna novedá, ye dalgu qu’estaba asocediendo dende
muchu enantes. Daquella,
dende los ochenta,
col progresivu empeoramientu de las condiciones llaborales que se
tapaban, escurecíanse y ocultábanse, mediante una relax
nas normas sociales, sesuales
y familiares, nun consumismu de mercancías innecesarias, ou
nun de primeira necesidá, mientras la vivienda, diba queidando
apartada nun tiempu indefiníu.
Yá,
enantes d’esta crisis,
nel momentu de mayor especulación, cuando’l preciu chubían polas
nubes, y que con mil euros facíase mui difícil ou imposibre pagar
una vivienda en treinta ou cuarenta años, paecía qu’había gayola
na economía, qu’estaba
criaba emplegu, y había
un paru muy baxu del anguañu.
Cumo
se vía que la compra de la vivienda yera a mui llargu
prazu, la xente también
quería esfrutar durante esos 30 ou 40 años de la “sociedá del
ociu”, de la “sociedá de la información y nuevas tecnoloxías”,
nuna sociedá de consumu con cadavé más modernidades. Cumo nun
aprovechalos.
Asína
está, y mientras, unos poucos predicaban nel desiertu, cuando
ciertos movimientos de “masas” esfungáronse, cumo l’antimili.
L’exércitu, agora profesional, amostróse más imperialista, ensin
enviscar
grandes y duraderas
batumberas, nin fungas,
a escepción
de la guerra d’Iraq, y la
outra griesca, cumo’l “nunca mais” del gallipote.
Pero que siempre fueron más voluntaristas, ciudadanistas,
qu’obreiras
y riquirientes
de democracia y llibertá.
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