LOS KOLJOSES, ESTA INSTITUCIÓN NECESARIA

Cuando se fala de la economía socialista, naide cuenta lo que yeran los koljoses, esas cooperativas de campusinos que trabayaban uñios las tierras comunales, las expropiadas de los capitalistas y lu que aportaba cada un, pero que nunca perdieron las suas tierras y el sou ganau de autoconsumu.

Estas “empresas” emplegaba las máquinas que fabricaba l’Estau en réxime d’allugamientu, a cambiu de produtos y servicios, polo que nun necesitaban espilfarrar nuna maquinaria rialmente arroñosa, que se desvaloriza inmediatamente namás mercalos.

Estos centros de llabor ufertaban a los sous socios campusinos nun solamente emplegu estable, sinon tamién servicios a la comunidad, pa la sua vida.

Estas cooperativas convivían con empresas estatales del campu, los sovjos, y asobeadas debían abastecer a la ciudá de lu que precisaba esta, colo que nun solo buscaba ingresos, sinon también yeran responsables del bienestar de la sociedá.

Que diferientes son de lu qu’hai anguaño, que nun son más que ferramientas al serviciu del monopolismu y son parte del monopoliu, nel que solo tienen a los campusinos cumo avenidos y la sua mayor preocupación ye que cadavé atópese menos, cola escusa de la produtividá, eficiencia y la tecnoloxización.

Precisamos rialmente de cooperativas que den vida al mediu rural, y que den emplegu estable, y que iguale la ciudá al campu, porque lu que lleva pasando nesta hestoria que sofrimos, ye que la ciudá venciú, en pobración, nas suas costumbres y cultura.

Animo a todos a llier CAMPOS ROTURADOS de Sholojov, una llectura bien interesante y amena, anque desgraciadamente teníamos que tener más información socioeconómica de cumo yeran y s’organizaban.

Comentários

Mensagens populares