LA ECONOMÍA DEL KILÓMETRO “0”





Dende’l ecoloxismo está falándose y escrebiendo mucho sobre la economía de consumu de Km. 0.
Esti plantiamientu ye bien importante y esencial pa evitar que s’egurripe los recursos naturales y enerxéticos más rentables, pos está consumiéndose productos a miles de kilómetros del sou orixe de producción.
Esta ideya llevada a cabu, puede ser revolucionaria, yá que supon que las pobraciones deberían consumir la mayoría de los productos los más cercanos posibre.
Fuera de la cuestión concreta, y la dificultá de concretar que ye lo cercanu ou non, y qué consumir lo más cercanu. La filosofía que tien y efectuada, ye incompatible col capitalismu, pos esti naz y principalmente se desenvuelve, por la facilidá y el baxu coste del tresporte de mercancías, a consecuencia d’unos recursos de materias primas y/o enerxéticos asequibles pa los monopolios. Colo que esto facilitóu’l crecimientu de las urbes desmesuradamente, despobrando’l mediu rural, al dificultar l’acceso a la enerxía, siendo productora barata d’ella, pol sobrizu del Estau. La facilidá d’albornar materias primas d’outros países con menos costes y muchas veces en competencia desleal, más baratos, fizou y fá que la economía rural y de cercanía s’arroñe.
Pero craru, el mayor beneficiariu d’esti estau de cousas, ye la burguesía, que va concentrando cadavé más en propiedá y en territorio urbanu, el Capital, mientras los trabayadores rurales van perdiendo capacidá de negociación y poder nos medios de producción.
Si los ecoloxistas tienen craru esti conceptu de “economía de cercanía ou consumu de cercanía”, deben barruntar que p’apañar esto, solo se puede facer, col socialismu.

Comentários

Mensagens populares