LOS TRABAYOS D'AGORA



LOS TRABAYOS D’AGORA.
El branu va acabando, y los trabayos van esfungándose.
Y volvemos a los iviernos llargu y secos, nos que por estas feichas de outubre la economía va enfriase cadavé más y más, hasta conxelase.
Estamos bien en tiempos bien parecíos relativamente, a los tiempos nos que los braceros y criaos acabánsele las xeiras del campu y depués de la vendímia, atopábanse col paru.
L’outro día, un vecinu cuntábame cumo la historia d’un perru que se llamaba Judas que yera d’un vecinu temporeru, que nunca se le vía a la puerta de casa d’este home cuando yerá branu, pero en cuantis s’acababa la vendimia, yá estaba Judas a la puerta todu’l día.
La verdá ye, con esta economía tan estacional, que vive principalmente del turismu y de los servicios nas ciudades, los trabayadores afuyen tolo que pueden d’este Estau y d’esta economía, pos, quién va queidase equí, solo aquellos que nun tien idiomas nin son inxenieros nin sanitarios, que ye lo que piden y demandan n'Europa.
Poro, América sigue siendo outra salida llaboral, anque nun seya lo mesmo, con una economía mucho más inestable, pero en plenu desenvolvimientu financieru, especulativu y d'inversiones n'obras púbricas como pasa n'Ecuador, Bolivia, Chile y Brasil, anque esti últimu seya pa los falantes de portugués.
Especialmente estos primeros y Brasil quieren aporvechar los sous recursos naturales pa reinvertirlos n'infraestructures, que retroalimenten a la economía burguesa del país, y nun seya como hasta agora solamente una economía extractivista d'esportación de materias primas. Para conseguir el sobrizu social y popular aprigueran planes de subsidios a la economía familiar que contenten y contengan a la pobración obreira y campusina que sigue oprimida.
Nesto, empuntia mucho el tipu de mercáu que fomenta Rusia y China frente a los Estaos Uníos, que van entrando cadavé más nestos países pa mercar ya intercambiar.

Comentários

Mensagens populares