FÁBULA D'ESOPO: EL BUFU Y LOS PAXARILLOS.



Un bufu, na sua sapiencia, aconseyó a las aves que cuando dalgunas abillotas entaman salir, allonxaranlas de la tierra, y asína nun pudieran brotar. Ella dixóu que las abillotas producirían un frutu, del que un venenu se apañaría, y por este ellas serían atropadas.
El Bufu después aconseyoles que desentoñaran la grana de llinu, que los homes sembraron, pos yera una pranta que nun les nunciaba nada buenu. Y finalmente, el bufu, viendo acercase un arquero, profetizóu qu’este home, estando parau nun mesmu llugar, llanzaría dardos con prumas d’ellas mesmas.
Las aves nun dieron crédito a todas estas palabras d’advertencia, y más bien pescudaron qu’el bufu estaba fuera de sí, y dixonen qu’estaba chavetu.
Pero después, ante los feichos, escubrionen que tolo dicho yera verdadeiru, almiraron tol sou conocencia y la xulgaron como la más sabia de las aves.
D’aqueillo ye que parez qu’ellas lo pispian como el que sabe todo, y anque nun déi mas nuevos conseyos, na soledá churmiguea que nun siguieran los anteriores avisos.
Nunca se deben apuntiar, ensín pescudar con paranza las recordadas de los más sabios.

Comentários

Mensagens populares