25 d’Abril. UNA REVOLUCION AMENTAR.


Esi ye un dia que paez que nun tiene importancia en Zamora, porque el nuesu centralismu españolista fainos allonxanos dalgu tan esencial pa nesos años, que nun debemos esqueicer.
El Golpe d’Estau d’un réxime dictatorial y fascista como el Franquismu, fizo tremoliar las bases del sistema.
Vian bien posibre una insurrección dende na caleya, que d’un tayazu, acabase con 40 años de dictadura, y axuntu ello muchos más años de colonialismu, que yera la sangría de muchos y muchos mozos, y la ruina de la economía.
Asina militares del pueblu, soldaos y baxos cargos del exercitu, alzáronse escontra los altos rangos de l’estructura. Acuparon los servicios de la Seguridá del Estau y la tortura, lliberando los presos políticos y apresandu a los torturadores, mientras nel Estau español, el dictador dormía y deixábale fiñecer paciblemente.
Ye verdá como bien apaez na película “Capitanes d’Abril” qu’a todos vos recomiendo, amuesa craramente como al gobiernu se les envía al exiliu envede xulgalos. Tamién ensiña como un ciertu rangu militar del réxime adámase rápidamente pa negociar, siguir acomodau y mantenese nel poder, nestu nun hai mucha diferiencia de lo qu’equí pasou. On asina, ver a la policía, a la guardia, y a outros en calzoncillos, sobre la parede y arrestaos, ye una semeya qu’equí nun pudimos ver.
Tampoucu pudimos pispiar una verdadera revolución socialista, tampouco fui la prencipal comeniencia del exercitu, na película queida bien reflexau, querían unas elecciones, una democracia lliberal y ante todu descolonización. Los capitanes sublevaos escontra los sous superiores nun tenían apenas conocencias políticas, sólo se dedicaron na sua carrera militar a obedecer, estruir, morrer, reprimir y facer sofrir a la pobración de las colonias, y nun tenían muchas más puntos pescudaos y escrebidos. La custión socialista nun estaba nada ideada.
La revolución de los Claveles, ye un exemplu de que las armas deben estar al avíu del puebru, y non al apañu del fascismu, que desgraciadamente asina ye la mayoría de las veces.

Comentários

Mensagens populares