EL MUDEJAR DE LA PROVINCIA DE ZAMORA.




El románicu más conocido de la provincia de Zamora ye el de piedra, que lo simboliza la catedral y meyor entovía, las muchas iglesias de la capital como la de San Ciprianu, La Madalena, San Martín, Santiagu y Santa Mariya, etc.

Mucho románicu alcúentranse en muchos pueblos, onque el Barrocu fui en muchos llugares sustituyendo a la igresia vieya; pero por ende, se conservan en Toro, Benavente, Santa Marta de Tera, Muelas del Pan, Cubo, Moreruela, Samartín, y muchas más.

Ensin arrequeixar, el prerrománico de San Pedru la Nave.

Nos catálogos turísticos, siempre aparez en primeira fileira estos molimentos de cantería, pero relegan fácilmente el outro románicu, el mudejar, que tamién esiste, feichos nesas mesmas feichas, y están costruyidos prencipalmente nel oriente de la provincia, como Villalpando, Belver, Toro.

Campos onde la xeira de llabrar la piedra escaseaba como la sua materia prima, y ficiónense todos estos templos relixosus católicos de lladriello.

Realmente una preciosidá cada un d’estos edificios, patrimoniu de todos, pero que na sua mayoría s’atopan en ruinas.

Nunca esqueiceréi, la visita a Villapando, un pueblu, con mucha riqueza, mucha mas de la que pescudaba que diba alcontrar. Ellí está l’Igresia de Santa María La Antigua, que desgraciadamente está arroñada, pero cuyos ábsides mantenidos en pie son dinos de toda alabanza. Declarada de interés cultural, legalmente amparau.

En Toro, nun sólo está la Colegiata, sinon tamién “El Pintao”, qu’anguañu ye un museu con verdadeiras bellezas arrecadas nel sou interior. Que bonitu debióu ser, fai poucos años cuando tanto por drento como por fuera, estaba toda pintada, y mas en sous anicios que yeran pinturas mudéjares.

Todo un señalau heriedu de l’arquitectura de los moriscos en tarrenu del reinu Asturlleonés.

Comentários

Mensagens populares