CASTROTORAFE: LA INDINIDÁ Y EL DESCARU DE LA XUNTA.


Fai pouco tiempu que estuve por ende.
Muchas veces pasaba, y dende la carretera se via al fondu un mausoleu y un xigante arruinau.
Paecía cuatru piedras caidas, casi ensin sentidu.
Siempre, llamome la atención aquello que se via nel horizonte, yera maxestosu.
Conocía dalgu de la sua historia. Mas d'un rei y de dous, allugaronse ellí, inclusu ascondiendose d’escorribanda, guerras y golpes d'Estau.
Pues a lo que diba, sabiendo que yera de Bien Interés Cultural dende 3 de San Xuan de 1931, chocábame como podía estar tan abandonau, ante tantas y tantas denuncias que se facían polos medios de comunicación.
Pero buenu, a pesar de la sua desidia institucional, que va deixando arroñar los ilienzos y los cubos del Castiellu, dende ellí, vése un paisaxe descomunau, gratificante, col Esla al fondu.
Una visión panorámica deliciosa, espectacular, dende onde se via lo pouco que queda de la puente que daba rentas a los propietarios d'esta y del Castiellu, mediante derechos de paso a todo aquel que quisiera cruciar el Esla.
Huei mesmu, salióu na radiu como l’asociación Castrotorafe de San Cebrián, sollicitaba publicamente una vez mas, más que sollicitar, suplicaba y rogaba a la Xunta de Castilla y Lleón y a la Diputación de Zamora, que nun deixase caer más la muralla y los poucos restos que quedan del Castiellu. Pues como repetían, queda pouco, y en menos tiempu, van a esapaicer cualisquiera güelga. Ya que con este temporal de lluvia, aire y nieve, estaba arrancándose aún más la sua degradación, además nestos dias, cayose el único cubu de los poucos que estaban en pié.
Y mientras, la Xunta y la Diputación callan.
El sou silenciu ye la nuesa ruina. Si un monumentu históricu está asina, que podremos aguardar d’ello pa que mantengan toda aquella cultura, arquitectura campesina, tradicional que nin la tienen considerada patrimoniu. Equí pongo unas fotos, de la mia visita en Diciembre del 2009, a esta maravilla olvidada. Las semeyas mas bonitas que quiero llembrar.


Comentários

Mensagens populares