OPERACIÓN GAVIOTA: La fuga de Zamora.





La solidaridá d’un campesinu zamoranu.
Sobre estas feichas de Diciembri fai treinta años, hubo un feichu que parez que naide quier llembrar.
Fui l’fuyida d’un nutridu grupu de presos políticos qu’estaban prisioneros na vieya Cárcel de Zamora, asitiada na carretera d’Almaraz.
Tal como cuenta el llibru “OPERACIÓN GAVIOTA” sobre la escapada de la cárcel de Zamora, editada pola Editorial Contracanto.
Yera una Cárcel en funestas condiciones, infrahumanas, llena de humedaes y encalladora. A lo que se le unía el maltratu físicu que sufrían tolos presos na “pitanza”, por llámalu dalgún xeitu, que les preparaban dende cocina, tanto en escasez como en calidá sanitaria.
A esto se le unía las torturas de los boqueras.
Pero ante esto, reaccionaban demanando unos mínimos dreichos humanos que vien escrebidos muchos d’ellos na sua llegalidá burguesa d’este Estau monárquico, tardofranquista, nel periodo que llaman “transición democrática”
Cualisquier cousa de diga, será mui pouca a lo que pueda dicir este llibru.
Quisiera solamente destacar y zurciar las concencias a tol mundu, especialmente a la rapaciada, a lleelo y achusmar sobre outra versión del mundu penitenciariu, tantu del pasau como del presente.
Una cousa más que encalcar ye’l apoyu y la sensibilidá solidaria qu’entuences había y s’atopaba popularmente entre los trabayadores, dende el requeixu más manperdíu, como ye la provincia de Zamora, y más concretamente en Tierra de Campos.
Como símbolu d’esto que digo, se exemplifica nun anónimu campesinu qu’afallóu a un de los fuyidos na sua tenada, y nun solamente nun lo chiflóu a la Guardia Civil sinon qu’además le llevóu nel sou tractor al coche llinía, y le dióu perras pal viaxe.
Repitiendu lo que dicía en párrafos andenantes, debemos conmemorar, remembrar y nun escaezer sucesos como estos que nos amuesan una realidá que nun debemos apostalgar y esterrar.

Comentários

Mensagens populares