LA GUERRA CIVIL EN ZAMORA

En Zamora, nun hubo guerra, ye una farsa que nos quieren imponer los mandamases de la historia, los vencedores.
Equi sólo hubo unos militares golpistas que se adueñaron militarmente de la provincia, col ejercitu, y exterminaron cona suas partidas militares y paramilitares toos aquellos que pertenecieron a sindicatos y/ou partidos de esquierdas, semaron el dolor, el rencor, la delación y la mentira ente los campusinos.
La idea ye que equi nun hubo guerra nunca, pues, simpre y dramaticamente fui qu’en 1936, cuando los campusinos tenían más jeira, conas senara, nas eiras, segando, trillando, llimpiando los panes, la cebada, el centeno, la vena, los garbanzos, muelas ou cualisquier tipu de legumbres pa’l sustento de tol añu.
Cuido que los campos estarían llenos de gente, con poucas ganas y pouca información sobre’l golpe de Estau.
Sorpresa sería pa toos, homes, muyeres y neños, ver a una partida de falangistas unviaos dende la capital, ou dende Muelas, que entrasen pol meio del pueblu, y escomenzasen a vocear y a ordenar a tou quien pillasen, que allevantasen la mano, estirasen el brazu, y dijesen bien altu ¡Arriba España!.
Asina, diban contandu las noticias de la llegada d’estos foratos al pueblu, de bouca en bouca, confusamente, sintiendo que quien nun reaccionase de seguida a las suas ordenes, se lo llevaban, nun se sabe onde..
Del pueblu d’Almaraz, metionen na carcel del pueblu, qu’estaba na casa conceyu, unas diez personas.
Dícese que fuonen escoyias sigún la delación que facían los mesmos vecinos del pueblu.
Dicin qu’al estar aprisionaos, los sous carceleros nun les daban de comer abondu, y asina pasaban fame, polo cual, las suas familias tenían que llevales la comida, pero, estas alcontrábanse afogadas pol trabayu y la escasez, nun podía asistilos, y se llamentaban d’esta situación.
Por eso, dicin que los cogieron, metionenlos nun camión, se los llevaron. Nunca mas, se supo d’ellos.
Sólo llograron escapar aquellos que tuvionen dalguien, familiar ou amigu que lo avalasen en qu’el sou comportamiento y pensamiento yeran “buenos”, ensin peligro pa’l nuevu régimen recién impuesto militarmente.
Muchos d’estos campusinos, apenas tenían tierras, y debían que trabayar muchos meses al añu por cuenta ayena, como segador-jornalero, sólo pa’l branu.
Outros, trabayaban na presa de Ricobayo, onde arriesgaba la sua vida, pues quien nun morría d’un derrumbe, morríase de silicosis de bien mozú.
En ellos, estaba la esperanza qu’el Frente Popular recién elegido nas elecciones, cambearía y meyoraría la sua vida, a través d’una reforma agraria y socioeconómica. Esta víanla mui confusa, pues naide sabía a ciencia cierta, como sería.
Y asína, pensaba y expresaba que podrían facer la jeira del campu, conas vacas y los aperos d’outro vecino, que tenía dalgu mas. A lo qu’estí, contestábale que mucha sangre tenía que correr pa que le apañasen tou esto.
Pa justificar el aprisionamientu d’estos campusinos, cuentan los del pueblu, qu’estaban metíos nuna sociedad, y ficionen una lista onde venían los más ricos del pueblo, a quien matar.
Pa esta misión, tamién cuentan qu’escabonen una olla, nun monte cercanu llamau “El Castillo” dend’el cual, con una metralladora instalada, asesinarían a tol pueblu cuando saliera de las suas casas alarmaos, pola llamada de las campanas de la iglesia.

Comentários

Unknown disse…
yo tambien soy de izquierdas como tú y zamorana

como le llamas entonces a las muertes que se produjeron, los asesinatos.. la guerra tiene muchas caras no solo la del frente,,sino preguntales a esas familias,, no te jode..
Anónimo disse…
De lo que trata este escrito es que hubo represalias en la población zamorana, a consecuencia de un golpe de Estado.
Y aqui no fuimos frente de guerra.

Mensagens populares