El factor social del suicidiu nel analís sociolóxicu de Emile Durkheim

 


Fuente: https://fasbam.edu.br/2023/10/10/o-fato-social-do-suicidio-na-analise-sociologica-de-emile-durkheim/

El factor social del suicidiu nel análisis sociolóxicu de Emile Durkheim

A la final del siglo XIX, en mediu d’un periodu de profundas tresformaciones sociales y mudanzas de modelos; un sociólogu francés empuntíu una mirada pionera sobre unu de los tabús más misteriosos de la humanidá: el suicidiu. Emile Durkheim desafíu los estigmas y pescudóu las raíces sociales d’ese actu tráxicu. La sua obra: El Suicidiu, pubricada en 1897, nun solo escubríu la intrincada interconexión entre la individualidá y la rede social, mas tamién inauguróu una nueva era na comprensión de los fenómenos humanos sobre una perspectiva sociolóxica. D’ese xeitu, abordando’l capítulu 1 de la sua obra, exploramos el revolucionariu analís d’esos outros, sobre la relación entre’l suicidiu y la sociedá.

Nun primer momentu, Durkheim define duas crases de “causas extra-sociales” que, de primeiras, influyen na tasa de suicidios, que son estas: las disposiciones orgánico-psíquicas y la naturaleza del mediu físicu. Tamién analiza las tasas de suicidiu y pescuda dalguna correlación colos factores que las influencian específicamente.

Basicamente, na final del siglu XIX y escomienzu del siglu XX, la llocura yera entendida de xeitu on equivocada, a veces ensin nenguna base científica. Eso dificultaba l’entendimientu de la cuestión del suicidiu, pos yera atribuidu a una manifestación pura y simple turruntiu, ensin tener en cuenta outros factores que podrían influenciar nesos casos de muertes voluntarias.

Siqu’asi pa aquel periodu de la humanidá, l’home nun estaba aprigueráu abondu, pa diferienciar con craridá lo que yera’l suicidiu y cuales yeran las suas causas, pos ese problema social ye lo qu’el sociologu francés procura analizar, si se pué definir cumo una crase de llocura ou cumo fenómenu debido a diferientes causas, qu’imposibilitan la sua identificación cumo un mal de la llocura.

Émile Durkheim, delantre d’ese plan, tentóu comprender esa cuestión y, primeramente, pescudóu que na terminoloxía tradicional de la enfermedá mental del sou tiempo, esa “llocura-suicidiu” sería encuadrada na definición de la monomanía, ou sía, sería una pasión anormal que balda al ser humanu, retirando la sua llibertá, dominándola en dalguna función natural de los sesos. Asina, no que se refier al suicidiu, esta ye una xixa tan grande que neutraliza al instintu de mantenimientu de la vida, que ye un carácter fundamental de la humanidá.

Entovía, Durkheim atoupa na definición qu’hai de monomanías, un problema, pos la sua caracterización básase en que solo hai un factor qu’alcanza al comportamientu psíquicu del celebru humanu, siendo que nun ye posibre qu’haiga una parte específica afectada y outra que queida intacta; las distorsiones son aparentemente llocales. El suicidiu nun ye una llocura diferiente que tenga solo un factor de influencia.

Por tanto, el sociologu afirma que con experencias tan especiales nun se pué inducir nengúna llei universal, ou sía, un método seguru pa crasificar y consecuentemente entender las raíces d’esa problemática, pos esta mesma identificación de las propiedades esenciales del suicidiu costituye asina, las mesmas crases precipales de suicidios.

Con este xeitu, l’outor dirá proponer la existencia de diferentes crases de suicidios, que se crasifican en: suicidiu maniacu, suicidiu morriñosu, suicidiu obsesivu y l’suicidiu impulsivu ou automáticu. Con todu esto, defínese cada unu d’estos modelos en base a las relaciones del persona cola sociedá.

El suicidiu maniacu se refier a la persona que tié alucinaciones ou ideyas delirantes. L’enfermu mátase pa fuyir d’un peligru ou d’una vergoña enrevelada, ou tamién pa obedecer las voces que vibran na sua mente. Esas andróminas que llevan a la decisión d’esa autoestrución del suxetu, ruchan de sopitu. Esa caracterización pué remitimos a lo qu’huei identificamos, cumo personas esquizofrénicas, psicóticas.

El suicidiu morriñosu consiste nun estáu xeneral de extrema depresión, de tristeza esaxerada, produz nel enfermu’l dispreciu de las relaciones que tienen colas personas y las cousas que l’arrodían. Asina, hai un deseu de morrir que nun llogra desipar. Al oservar estas consideraciones de Durkheim, podemos constatar las problemáticas que la nuesa sociedá vivencia anguaño, especialmente n’este tiempu de “pos-pandemia”

No que concierne al suicidiu obsesivu, podemos inferir qu’este nun ye causáu por nengún motivu, nin rial, nin inventáu, más que pola ideya fincada na muerte. El suxetu se vé entestáu pol deséu de matase, empagu sabe perfectamente que nun hai nengún motivu racional pa facelu, ye una ideya gradual que se va tornando a necesidá instintiva nel ser.

En cuantis al suicidiu impulsivu ou automáticu, también nun pué haber razón de ser, nin rial nin imaxinariu. Mas que lo característicu d’esta crase de suicidiu ye resultáu d’un impulsu bruscu e inmediatamente irresistible. Rucha repentina y completamente desenvueltu, y asina a la final, sucede nel actu.

Polo tantu, Emile Durkheim dirá evidenciar que nun se pué ratificar que todu suicidiu sia de llocos. Concluye nel sou capítulu primeiru elucidando la necesidá de pescudar con afinco los factores que llevan al suxetu “dexeneráu psicoloxicamente” al suicidiu, pos nun sería necesariamente una persona que nun fuera sana n’aquella sociedá la que quiera suicidase. Ye precisu afondar nos factores que reconozan hasta la última fin, esa terrible afección na humanidá.

Siendo asina, naquel periodu de la humanidá está l’asuntu de la lliende del conocimientu nesa área de la psicoloxía y psiquiatría. Pa los nuesos tiempos, con tolos avances nesa área de la salú mental del home, tamién debemos tener ciertos cuidaos nas tentativas de comprensión d’esa rialidá degradante del ser. Ye precisu tener empatía colas personas que tenten el suicidiu y nun lo llogren el sou oxetivu. On qu’el sociologu tenga evidenciáu, nese capítulu primeiru, que nun ye una crase de llocura nin siquiera una monomanía la qu’apresenta dalgunas motivaciones tras d’esa actitú del ser humanu. El suicidiu na contemporaneidá nun deixa de ser una fuerza contraria, na que neutraliza’l instintu de mantenimientu de la vida, que ye’l carácter fundamental del home.

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