FILOSOFÍAS PREVIAS
Filosofías Previas.
Asina pos, la mesma ciencia y el progresu material
replantían la necesidá de filosofar, ye dicir, dir a pescudar l’últimu porqué,
la razón de todu cuanto existe. Agora bien, esa fin nun ye impracticable, nin
tampouco s’escomienza de ceru, anque dalgunos lo pretendan. Seyamos ou nun
conscientes d’ello, todos llegamos a la filosofía col gran númaru de
conocimientos previos. Todos tenemos una ideya quicias trascordada de lo que
significa una concepción filosófica de la rialidá; y de fechu, conocemos más
d’una.
Vamos cavilgar tres d’estas visiones (cosmovisiones) que
se alvierten y se difieren fácilmente, anguaño.
-La primeira concibe la filosofía cumo la sabiduría.
Defiende la superioridá del espíritu sobre la materia, queidando la llibertá
cumo señoría del home sobre las cousas. Ye criacionista, esto ye, ve’l mundo
cumo la obra d’un Artífice intelixente, y al home cumo imaxen de Dious.
-La segunda ye’l materialismu “lo científicu”, agora más apregonáu
y presumiblemente más cercanu a todos. Esto atópase nos medios de comunicación.
Abarca una concepción pechada de la fin y lo espiritual. L’Home basta consigo
mesmu, la material ye lo únicu qu’esiste y ye autosuficiente. A veces, solo le
interesa lo inmediatu, prioriza el cortoplazismu y lo novedosu.
-La terceira ye’l postmodernismu. Esta visión defiende
qu’arrebuscar la fin última, ye fanático, pos argumenta que toda cultura
filosófica ye la consecuencia de la mentalidá d’angüañu nun grupu social y una
época. Nin la intelixencia nin la materia pueden contar con un orixen absolutu,
polo que nada pué facelu.
Cumo
declaréi, todos nos atopamos en dalguna de las tres, y sicasi nun lo sepamos.
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