L'AGRICULTURA ECOLÓXICA Vs AGRICULTURA INDUSTRIAL




Hai estudios que dicen que la gran productividá que ofrez l’agricultura industrial d’anguañu ye a causa principalmente, de que la materia seca que tien el productu hortícola, ye menor qu’el de la horticultura ecolóxica, yá que la primeira usa abonos minerales. Estos precisan de mucha más augua pa poder ser absorbída pola tierra, y por ende a las raíces de la pranta.
Estas raíces absorben con más rapidez y en más cantidá los abonos químicos disueltos en agua, qu’el istiercu.
Por eso, los productos son mayores y más grandes, más con menor contenidu en vitaminas, minerales, sabores, etc. Muchu menor que na agricultura ecolóxica.
Na eficiencia enerxética, tien mucha menor la agricultura industrial que la ecolóxica, yá que pa producir cualisquier alimentu necesita más gastu enerxéticu tantu nel mesmu riegu, cumo no que se cuida qu’apaña las industrias pa fabricar estos abonos minerales y velenos.
Craru, lo buenu que tien l’agricultura industrial ye que se puedé tener una producción especializada nuna tierra, pos una tierra de gran cabida puede sembrase en monocultivu, colo que produce más usando menos tiempo de fuerza de trabayu, con una maquinaria más moderna y rápida, ensin emplegar ni un zachu, pa desyerbar.
Lo que pasa cola ecolóxica ye que al esperriar abonos químicos nin ponzoñas, supone que tien que controlar tolos maletos, los yerbos, los bichos y apañar una tierra fértil buscando la diversidá, policultivu y la rotación de siembras, colo que una finca nun puede ser sembrada masivamente con una sola especie, de las comerciales-industriales, que son de gran tamañu y .
A mayores, l’agricultura ecolóxica tien preferencia polas especies tradicionales non polas comerciales de la industria, yá qu’están más aprigueradas, por siglos y siglos d’escoya de campusinu a campusinu, pa aguantar y defendese, y non tantu cumo las comerciales de industria que son de más tamañu, y que necesitan de más químicos, que venden y producen las mesmas empresas. Por eso, la agricultura ecolóxica ye entre outras razones una producción más cara, relativamente.
Nel tema de la diversidá económica, yá na URSS, drento del sou sistema d’economía planificada y socialista, vióse que yera preciso fomentala, pos la excesiva especialización económica y agrícola yera peligrosa.
Craramente, sábese pouco de la cuestión, mas si depués de toda una política basada na especialización y na agroindustria drento de los koljos y sovjos, escomenzaron apercatase de que la demasiada especialización facía esbaratar al sistema y a la subsistencia.
Una mala senara nuna amplia zona, Estau…, que podría asoceder, afectaría a las demás partes del país, padeciendo muchas calamidaes por falta de alimentu. A mayores d’esto, quiciás se coscaron de que la tierra si nun se renueva cola rotación de cultivos, la tierra pierde fertilidá y fía más y más fertilizantes, y ponzoñas pa defendese de plagas y maletos.
Cuentan que la tierra ye cumo drogadictos, cuando s’endrogan la primeira vé, trabayan más y meyor que naide, son los más productivos, pero si esto, repítese, la tierra pórtase cumo drogadictos, pa producir lo mesmu, solicita más y más droga.
Cuido que la perda de diversidá biolóxica agrícola y ganaderu fui dalgu que vieron en grave dañu, pos cola escusa de tener especies más productivas, basadas na “ciencia”, difamaba lo “tradicional” cumo lo “vieyu”, a trasfulgar.
Mas la ciencia debe servir pa conocer el mediu nel que vivimos, y depués con esto, facer aplicaciones práticas, pa comprobar la teoría y los sous usos.

Comentários

Mensagens populares