¿HAI VOTACIONES LLIBRES?


Cuando nos repiten continuamente que podemos votar con llibertá, siempre remembro a mia agüela, qu’ella cuando yera rapacica, viú cumo mataron a muchos vecinos por ser d’esquierdas, formar parte del sindicatu.

Contábame mui craramente, cumo los trasfulgaron, llevándolos primeiru a la casa-conceyu cumo prisioneros de la cárcel llocal, y d’ellí, lleváronselos y nun volvieron más, nin se sabe más.

Con qué afán, narrábame col miedu nel cuerpu, que me tresmitía, que las muyeres de los presos, nun tenían pa dar de comer a los sous homes, y se queixaban amargamente, ensin resultau, qu’estaban solas p’alimentar a tola la familia, hasta que nun volvieron a saber más d’ellos, dicen que se los llevaron a Zamora.

Tamién, enrecordaba en voz alta, la ilusión que dióu la república a todos estos trabayadores rurales, que fusgaban un futuru con esperanza, con tierras, semoviente y ganau pa quién la trabaya.

El miedu metiuse drento de todos.

Depués d’esto, nun hubo naide na aldeia que ficiera dalgo d’oposición política antifascista.

Y sigue equí presente, pos cumo una teórica democracia puede tener inundaos las caleyas, las ilesias y las plazas de símbolos y nomes franquistas.

Cúmo una “democracia” puede seguir estando supeditada a una ideloxía relixosa cumo la católica, con tol poder económicu, educativu que tien gracias al Estau.

Cúmo va haber una democracia, cuando los torturadores, los represores de cuarenta años del franquismu nunca fueron xulgaos.

Cúmo puede unu votar llibremente y sentise llibre pa votar, cuando sabe qu’esti réxime está enrebujau por poderes y personalidades del franquismu y sucesores d’esti.

Comentários

Mensagens populares