LA LLINGUA NA ESTRUCTURA SOCIAL





Ye una pena que muchos de vós, nun veyais la sección de Furmientu na TV8, en Magazine Zamora.

Y por desgracia, nun podais velo repetíu por interné, yá que nun lo ponen na rede.

Pero, simplemente dicivos que la ponencia que fizou Juan Carlos Glez Ferrero, fui mayistral, educativa, concienciadora y con grandes valores morales, éticos y políticos.

Nel sou esperpejamientu, usa medios audiovisuales, con semeyas, tabras y mapas, diú esclariau esquema, senciellu y bien entendible de lo que ye’l llionés.

Escastando esta definición, deixóu estenísimu la diferiencia entre dialectu y llingua, y cumo, y porqué el llionés estaba y está discriminau y dispreciau a traviés de falancias.
Siéntome talmente identificau nos sous razonamientos, en dalgo que yá va tiempu, que yá dicía y veréis escribíu por ende.
En definitiva, el llionés está arredau por cuestiones sociales, de estructura socioeconómica, fundamentalmente porque ye una variedá llingüistica de los “humildes”, por eso nun la consideran llingua, sinon una purrela de dialectu, políticamente.

Espetaste bien camperu, cumo se definía de “Lenguas Europeas” y a los d’África, cumo los “dialectos africanos”.

Asina, plantias ensin arrodiar, qu’el asturllionés nun está abarsau d’afectu social por cuestiones “nacionalistas”, rexonalistas”, castellanistas” ou “españolistas”…

Y esto sigue asina, enantes y agora, porque hai unas razones ideolóxicas son efectos d’una base socioeconómica.
Esta ideoloxía favores a unas llinguas escontra d’outras variedades llingüisticas cumo l’asturllionés.
Pos craramente, los campusinos trasfulgaronse, pero las crases sociales non, y nunca siento, por exemplu, al presidente de la CEOE provincial, nin al presidente de la Cámara de Comerciu provincial, nin al altu cargu del colexu d’abogaos, etc, explicase n’asturllionés.
Y craru, las alministraciones instituciones d’anguañu (l’Estau) nun defienden las variedades llingüisticas de los trabayadores, sinon la llingua qu’usa la burguesía (que ye l’estratu qu’influye más directamente sobre él), colo que, colas ferramientas educativas cumo ye l’escuela, fomentan y fomentaron la vergoña del asturllionés nel puebru.
Un modelu bien aparente y estenu, que se puede oservar, ye’l catalán, cumo siguiú viviendo en “meyores” condiciones qu’el restu, porque yera llingua falada y escrita pola “alta” burguesía, sinon me confundo. Colo que yera una llingua con ciertu rangu.
Y por eso mesmu, ideoloxicamente, nun influyóu nin influye tan duramente modorramente entre las crases populares.
Pos anque digan que non, la sociedá esta dividida en crases sociales con distintos poderes y xixas.

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