EL LLOBU CUMO L’ESTRUCTOR



Equí, na provincia de Zamora, especialmente nel norte del Duero, andamos casi tolos días enciscándonos pol tema del sobrizu ou non del llobu, y de la necesidá ou non de la caza de llobos pa controlar esta pobración.
Pos al norte del Duero, especialmente na Sierra de la Culebra ye onde más llobos hai y onde hai llicencia pa cazar ciertos númaros de llobos, sacando a subasta la cacería de exemplares, pagándose bien cada cabeza.
Pero muchas veces lo que se fá ye llegalizar la caza furtiva, pos nas cacerías organizadas, ye más difícil cazar llobos, pos s’espantan, y s’amouchan ou pasan la raya a Pertual ou contra’l sur del Duero (onde nun está permitía la cacería de llobos)
Entuences, nesi momento, ye cuando s’aporvechan pa tirar un llobu muertu qu’a veces apesta a pochu, y asina llegalizan la caza que ficieron va tiempu ensin permisu.
Nel sur, están tentando que se fomenten más cacerías, la COAG continuamente, los sous representantes salen a los medios diciendo que huei hai llobos ou habitantes nas aldeas onde está’l llobu. Están endroñando a la xenti con esta propaganda corporativista.
Plantiando cumo único enemigu del mediu rural al llobu. Yá que dicen cousas cumo qu’el llobu tien futuru nos puebros, lo que nun se vei ye futuru de vida nel campu. Ou tamién dicen, llobos va seguir habiendo pero non habitantes. Ou tamién, quienes realmente están en peligru d’extinción son la pobración rural, non los llobos.
Si falan muchas veces de los precios de los productos n’orixen, que son un abusu monopolísticu de las empresas comercializadoras qu’albardan a los campusinos, imponiendo los pagos tanto en precios cumo en prazos de pagu, en maquinaria y nos recursos, cumo piensos, semillas, etc, son precios de cobro impuestos y cada más n’alza.
En definitiva, los monopolios imponen el preciu de venta al sou gustu y necesidá y imponen el preciu de compra cumo a ellos le vienen bien, siempre a la baxa.
Pa tentar meyorar esta situación, la “Alianza por la Unidad del Campo UPA-COAG” propone enzolar a estos, faciendo contratos pa vender las materias primas a los monopolios, facer un observatorio oficial de precios dende’l orixen hasta’l consumidor, y que las subvenciones de la PAC (política agraria común) vayan solo a los “profesionales a título principal”, no a los que tienen otras actividades económicas, a mayores.
Mas totalmente, esqueicense que l’esnera de los profesionales a título principal, cumo ellos llaman a los agricultores y ganaderos, pa ellos ya nun existen los campusinos, ye tamién aspectos fundamentales qu’afectan a tolos trabayadores, cumo son las pensiones, l’arroñamientu d’una economía basada nel turismu y solo favorece’l capitalismu financieru de los monopolios y infraestructuras, etc. Problemas qu’influye a tolos trabayadores.
Esto suel pasar mucho colos “sindicatos corporativistas” cumo los médicos, que solo les importa lo d’ellos.
Lo que pasa ye que los médicos, anque cadavé menos forman parte de la aristocracia obrera, muchos siguen sintiéndose como tal, instalados na sanidá pubrica cumo si fuera la sua devesa particular.
Pero estos campusinos qu’están endeudaos y con hipotecas sobre hipoteca, están mucho d’ellos acabando arroñaos, ou nun ven futuru pa los fiyos nesti sector, son individualistas porque nun ven más que los sou problemas cumo una cuestión privativa, personal na que nun pueden confiar en nadie, yá que cualisquier outro pueden ser competencia d’ellos.
Esto sufrenlo mucho y muchos obreiros, tamién.
El llobu na nuesa economía rural capitalista tamién puede ser rentable económicamente.
Nun debemos esqueicer quién ye’l responsable de todu esti caos, que culpabiliza a los llobos, fomenta l’odiu a los llobos, y tapa las causas verdaderas de la ruina campusina.
L’Alministración usa l’instintu primariu de la protección que tolos pastores tienen al sou ganau, pa mandonguialu escontra’l pasal más débil de la naturaleza, pa asína enfocar la sua mirada, responsabilizando de la sua vida precaria, contra’l llobu.
Suel pasar continuamente, cuando se ven imáxenes de la policía zurciando a un viandante ou manifestante, autoriza a esti policía diciendo que dalguna xerada habría feichu.
La psicoloxía social estudia mucho esti tema.

Comentários

Mensagens populares