LOS ETERNOS NOVIOS.

 

Estoi enrecordándo muchu la película “El Pisito”, nel qu’el protagonista (Jose Luis López Vázquez) y la sua muyer yeran los eternos novios, neste casu, ella estaba amargada porque se le pasaba la mocedá y nun se casaba, y salía de la casa de la sua hermana, cola que compartía pisu con tola sua familia política y sobrinos, que cadavé yeran más, y cadavé le forzaban más y más pa que marchara.


Craramente, hai muchos padres que tiene n’acoyida ensin visos de fin, ensin retolicar a los sous fiyos bien mayores, y fá qu’estos s’amanien a las pequeiñas xeiras qu’apañan, compriendo pa los sous propios gastos independientes ou caprichos, queidando repantingaos na comodidá casera.


Todu esto nun ye nengúna novedá, ye dalgu qu’estaba asocediendo dende muchu enantes. Daquella, dende los ochenta, col progresivu empeoramientu de las condiciones llaborales que se tapaban, escurecíanse y ocultábanse, mediante una relax nas normas sociales, sesuales y familiares, nun consumismu de mercancías innecesarias, ou nun de primeira necesidá, mientras la vivienda, diba queidando apartada nun tiempu indefiníu.


Yá, enantes d’esta crisis, nel momentu de mayor especulación, cuando’l preciu chubían polas nubes, y que con mil euros facíase mui difícil ou imposibre pagar una vivienda en treinta ou cuarenta años, paecía qu’había gayola na economía, qu’estaba criaba emplegu, y había un paru muy baxu del anguañu.


Cumo se vía que la compra de la vivienda yera a mui llargu prazu, la xente también quería esfrutar durante esos 30 ou 40 años de la “sociedá del ociu”, de la “sociedá de la información y nuevas tecnoloxías”, nuna sociedá de consumu con cadavé más modernidades. Cumo nun aprovechalos.


Asína está, y mientras, unos poucos predicaban nel desiertu, cuando ciertos movimientos de “masas” esfungáronse, cumo l’antimili. L’exércitu, agora profesional, amostróse más imperialista, ensin enviscar grandes y duraderas batumberas, nin fungas, a escepción de la guerra d’Iraq, y la outra griesca, cumo’l “nunca mais” del gallipote. Pero que siempre fueron más voluntaristas, ciudadanistas, qu’obreiras y riquirientes de democracia y llibertá.

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