LA HESTORIA NEL CINE SOCIAL


Ken Loach sabe que contar y cumo contar, con hestorias bien simples pero cercanas a los problemas sociales, la ideoloxía dominante, y la dialéctica.

Pero también, trata de temas nun tan sociales, sinon hestóricas y nacionales, como en “El vientu qu’acucha la cebada”, que describe la llucha social y guerrillera de los irlandeses escontra los británicos a escomienzos del S.XX, pa independizase.

Nesta griesca, plantian dudas esistenciales y éticas na llucha violenta, cumo’l casu del fusilamientu d’un amigu de l’aldea colaboracionista de los británicos pa conseguir un favor del terrateniente, a lo que se plantía que mui importante, ou muchu tien que valir esta llucha, pa tener que matar a un amigu, qu’amás yera menor d’edá.

Cuando apañan la independencia d’aquel xeitu, nun de tola isla, muéstrase outro problema, que siempre estuvo ellí, pero que s’entoñaba pola cuestión nacional, cumo ye la cuestión social, la desigualdá, y nun extremu fatal, la fame.

Por todu esto, una parte de la guerrilla, nun suelta las armas, y sigue escontra los sous propios compatriotas, que queidan nas fuerzas armadas, policiales del nuevu Estau irlandés, pa buscar el caminu al socialismu, cumo plantiaba James Connolly, cumo lu mentaban nun discursu socialista irlandés:

“Si mañana esperriais al exércitu inglés y llevantáis la bandeira verde sobre’ll Castiellu de Dublín, a menos qu’emprendáis l’organización de una república socialista, todos los vuesas xixas serán en vanu.

Hai muchísimas escenas, muchísimas caraterizaciones nel sou cine, de la rutina, de momentos importantes, y d’estratos obreiros cumo inmigrantes, ferroviarios, subproletariau, maltratu a menores, alcoholismu, drogas…

Comentários

Mensagens populares