LAS ANDORMAS COMUNALES vs. COLECTIVIDADES SOCIALISTAS

 

Una de las grandes diferiencias entre las andormas comunales tradicionales y las colectividades socialistas ye que las primeras aporvechan los recursos naturales y del común pa usu privau ou menistran en conceyu y vecindá los recursos ou medios de producción privaos.

Mientras que las colectividades socialistas trabayan y xestionan cooperativamente los medios de producción colectivos pa un beneficiu social ampliu, la plusvalía queida pal beneficiu colectivu, mientras que los cooperativistas receben un salariu y unos servicios pa vivir, dende la colectividá.

Rialmente, la esencia ye mui diferiente, y siempre critican a la Uñión Soviética d’acabar colas costumes comunales qu’había nel campu, envede respetalo y emplegar los sous conocimientos, mas lo que fizóu fui afondar nestos.

Lo que casi naide critica ye cumo’l sistema capitalista acaba con todas estas costumes comunales fomentando’l individualismu y l’enchugamientu del campusinu, promoviendo más la sua faceta burguesa, de propietariu, envede su faceta de vecinu, de trabayador en comunidá, esgarrafando on más tolo que yera las comunidades rurales.

Ante esto, los “llibertarios”, con outores cumo Félix Rodrigo Mora, que lo ven dende la ciudá, dende una visión descontestualizada y con una mentalidá pequeñu burguesa, cumo yera esta sociedá precipalmente agraria, que estaban aspersas unos a outros pa producir, pero que nel momentu del beneficiu, na comercialización, yera un acto puramente privativu, nuna economía de mercau de cercanía.

Anguaño, estamos nun sociedá que nun precisa de tanta pobración agraria, a causa del desendolque tecnolóxicu, con un mercau cadavé más ampliu, cuyu campusinu yá nun ye un vendedor final, sinon simplemente productor pa un comercializador.

También, el campusinu ye avenido de factorías bien llonxadas que producen capital fixu y variable, “inputs” que cría una rendimiento más intensivu del tiempu de trabayu, anque p’amuelase la xeira sigue siendo casi tan llarga cumo enantes, en poucu diferienciase de lo que yera.

Comentários

Mensagens populares