L'ARQUITECTURA DEL BARRU: CONDELGADA



La Arquitectura del Barru desgraciadamente ye la que menos s’está cudiando, la menos amparada, la qu’arroñan y la que más s’están arroñándo nas aldeyas.

Parez un misteriu, cumo la tierra moyada, puede criar una construcción tan mazacote, dura, qu’incomunica tantu y tan bien de los fríos y los calores, con un material tan cercanu y “cuitau” cumo la tierra, una tierra húmeda que llimpa d’impurezas, cumo las chinas, que la puede escachar cuando se seca, puede facese mui resistente tanto nesta forma de adobe, cumo en tapial.

Neste segundu xeitu, inda me parez más increyible, cumo encalcando y encalcando la tierra, fácese morteru.

Tolo que precisa estas paredes, son un mantenimientu antihumedades, que nun le pingüe agua nin por riba, nin por baixu.

Por eso, nel suelu suel usase outros materiales que nun se espipan pola humedá, cumo la piedra -morrillos, cantos-

Siguen faciendo adobes, non tanto tapiales, mas estos primeiros, pueden facese col sobrizu de ciertas máquinas que favorez esta xeira, cumo la hormigonera, envede masar a pie, y una prensa, neste caso manual. Asina, todu esto y más cousas, estaba n’Amayuelas, nuna aldeya de Palencia.

Esta aldeya, ye conocida’n ciertos ámbitos, cumo núcleo que pretende defender, estudiar y dar exemplu sobre la xeira campusina y rural, anguaño.

Con esta filosofía promueven y crian pequeñas microempresas qu’aporvechan los recursos rurales cercanos, defendiendo amás, la práctica de l’agricultura ecolóxica.

Comentários

Mensagens populares