CUMO DEPRENDEMOS DE LA VIDA.
Na interpretación histórica ye bien de cudiau cumo’l
idealismu que fomenta’l sentimiento conspiranoide, y tolas figuraciones
confabulativas, qu’apañan retales de la historia, enfocándolu casi siempre
contra la xenofobia, outro efectu del idealismu, que sigue desendolcándose, y
revisándose.
Asina, se véi cumo la filosofía idealista, va mudando de
nome, tentando siempre macear escontra las afirmaciones científicas que
l’acoquina cadavé más a la cuestión más existencialista y al que’l individuo que
tiene más miedu, la muerte, el sentíu de la vida y que puede haber más acullá,
después de la fin.
Neste tema, el materialismu dialecticu da una definición de
la vida, pouco agradable particularmente, porque universalmente nun hai
retólica nenguna, pos la humanidá seguirá na sua vida y evolución, pero no
personal, l’espíritu vive gracias y en dependencia de lo material, cuando la
materia debido al tiempo ou outros factores, queida ensin vida propia, qué pasa
col espíritu, ¿esfúngase?
Si ye asina, qué sentíu tien la vida propia, y peor el sofrimientu,
si nun hai nada que pueda depués de la muerte, beneficiar a unu.
Nesto, na biblia hai un llibru de lo meyorcicu, que quier
dar unas salutaciones bien craras y senciellas sobre’l sentíu de la vida y el
dolor. Esi ye, recomiéndotelo, la fábula de Job, pese a que tolo enfoca mirando
a Dious, pos esti ponle pruebas continuamente mediante diferientes
padecimientos, pa comprobar y amostrar al dengue que Job ye un home de bien,
santu y devotu, a pesar de los pesares. Cumo llibru clerical, nun sabe ofrecer
más salutaciones que el de que Dious beneficia y premia a los sous files económicamente
con ganau, fiyos, posesiones na mesma vida, non na muerte.
Cumo sabemos, la vida ye mui chamaruga, y fácenos deprender
que los buenos nun son ricos, que nadie fáse ricu amando a Dious, y esto yá lo
tenía bien craru el Decamerón, El Lazarillo de Tormes, Jorge Manrique y tanto
outros.
Ante las consiguientes bofetadas que da la vida, la relixón (l’idealismu)
tuvo qu’acrarár qu’el sentíu de la vida yera d’outro xeitu, qu’el premiu bien después
de la muerte, d’onde naide vien a retolicar, si ye verdá ou non, y por ende,
queida’l trastabardeu.
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