SABOR A DEPREDACIÓN


Sigue habiendo ataques de llobos, y dá mucha pena ver todas estas oveyas, carneros, cordeiros masacrados, mordíos, desangraos y tirados nel suelu ou sobrizaos nel pastor.

La Xunta de Castiella y Llión sigue faciendo lo que siempre, deixar que paséi’l tiempu, nun pagar las indemnizaciones rápidamente nin tentar evitar estas matancias.

L’evitar todo esto, nun ye fácil del todu, mas la presencia de muradales d’animales muertos nel campu, favorecería gran parte todu esto.

Estos sucesos solo enseñan nas empresas de comunicación local.

Parez qu’el sector productivu del campu nun interesa que se sobrice, parez que todu está pescudau, planiau, ideau por activa y por pasiva nel mundu del sector servicios y financieru.

Y nun ye verdá, el capitalismu nun solo ye un sistema económicu español sinon también internacional, y la economía de mercau nas suas transacciones económicas, nel que los monopolios imperan y dominan el mercau, van decidiendo unas veces más rápido qu’outras onde les resulta más rentable l’agricultura, y la ganadería y que crase de agricultura y ganadería les interesa. Según la demanda, los sous costes y los sous intereses y chicas de negociación.

A nivel del Estau español, ves cumo todo son pegas y dificultades, a veces necesarias, en temas medioambientales, de prevención de riesgos y más, y craru, facen aumentar los costes de producción y tresporte, pa más problemas, en competencia están entrando toda crase de materias primas y industriales de países onde toda esta llexislación y requisitos nun tienen, colo que por necesidá, los sous productos son muchu más baratos y competitivos, producen más y venden por baxu coste, pa entoñar a la competencia, a parte. A esto, seguimos teniendo unos costes llaborales que anque vayan a menos, siguen siendo mayores a muchos outros países.

Nel tema del campu, ye de vergoña, años y años dando la lata dende las alministraciones y cooperativas pa que se “profesionalice” el sector, con ganaderos de lleche con más infraestructura pa que produzcan más con menos costes, y agora, dicen que lo que tienen que facer ye producir menos, que todas la istalaciones están supradimensionadas, y que hay que esfungar ganau y producir menos qu’enantes, cuando había cuotas. Las cuotas de lleche lo que facían ye obrigar a nun producir más lleche de la que tenían determinau ou mercau en “dereichos”, mas te asegurabas de qu’el mercau estaba más estable na producción y na importación, colo que las fábricas dalgo más forzosas a contratar lleche a los ganaderos de la zona, anque fuera abaratando todo lo que pudieran, pos la totalidá de cantidá de lleche de las cuotas nel Estau español yera menor que la demanda de la pobración española, colo que tamién s’importaba mucho lleche, pero agora cuando nun hai estas cuotas, ya ye un caos, a beneficiu de las empresas lácteas. Está importándose lleche d’Europa, especialmente de Francia, qu’está inundando tol mercau, colo que las empresas lácteas deciden d’un dia pa outro si quieren o non apañar esti lleche a talu ou cual ganadería, pos nun quieren “enratase” con contratos mercantiles y los que se facen son pa ganaderías que están cercanas a la fábrica, con menos costes de tresporte. Tamién por eso, las ganaderías más llonxadas de las fábricas están desapareciendo más pronto.

Nel casu agrícola, pa esperriar velenos cumo herbicidas, insecticidas… fuerzan a los agricultores a que los envases seyan seyan reciclaos nuna pranta de reciclax, y que paguen los costes d’ello, a mayores hai que pagar la compra de la cédula de manipulación de fitosanitarios.

N’Agricultura ecoloxica tienen fuertes cucios de las facturas y tolas materias primas que se manipulan pa la producción, que facen perder muchu tiempu, y el tiempo ye perras, un tiempo que pueden ser días enteros, atendiendo al cuzo de la organización de la enseña d’agricultura ecolóxica, y… mientras nun produces.
Todu esto, de baldre, porque asucede que la Xunta de Castiella y Llión, pa proveer a las sous comedores de residencias, etc. está importando carne yelada en cachicos y procesada en cajas de Brasil, por exemplu; envede fomentar el consumu de productos llocales, comprándolos ellos mesmos, simpremente pa salvar la cara, inventan un sello pubricitariu que se llama TIERRA DE SABOR, que nun tienen nengún valor de calidá nin garantía, solo cuenta que se proceso finalmente en la Comunidad Autónoma de Castiella y Llión, pero nun diz d’onde vien las materias primas. Lo que está consiguiendo este sello, nel que están metiendo muchas perras en pubricidá, ye confundir a la engaluchar a la xenti, y facer cuidar a la xenti que ye cumo una Denominación de orixen, ou Denominación de orixen amparada ou una Indicación xeográfica amparada, los cuales, estos sellos de calidá nun tienen nin la estructura, nin el dineiru na sua mayoría pa dase a conocer.

Comentários

Mensagens populares