SOBRE L'EMPRENDIMIENTU ( II )





Nos años 20 y 30, nel Estau español, fundáronse dende la Ilesia Católica, los sindicatos obreiros católicos, dependientes talmente de los curas, y más concretamente del cura de la parroquia de turnu, estos “sindicatos”, el mayor interés y obxetivu que tenían yera evitar procesos revolucionarios, cumo estaba pasando na Unión Soviética. Y para eso, lo que tentaban facer yera criar conciencia de propietarios a los obreiros del campu, mediante la donación de parcelas familiares que fueran dadas polos terratenientes de l’aldea. Asina buscaban evitar que se diera un campu de cultivo pa las ideyas comunistas y revolucionarias, y que con sta pequeñas propiedá, que nun les daba talmente de comer, pos seguían necesitando de arrendar la sua fuerza de trabayu a los terratenientes pa poder vivir, facíalos individualistas y apuntiar contra la conciencia de crase proletaria, y abarcar a la de propietariu.

Esto también pasa a los obreiros de la ciudá, qu’entovía ye peor, pola falta de memoria histórica, pos a los obreiros engaluchanse y se deixan endroñar, cuando deixan de pescudar na conciencia de crase y de la griesca de crases, acercándose emocionalmente a los propietarios y capitalistas, cuando tienen un puestu de trabayu “indefinidu”, tienen un pisu, o “meyor inda”, anque esi pisu estéi nel hipotecau, con esto facense diferenciar del restu, los obreiros qu’están nel desemplegu y que están deseyando ser y sentise cumo los outros.

A cerca d’esto, na asignatura de estructura sociaeconómica, el maestru esperpejaba que las diferencias sociales fundamentales nun yeran las de la propiedá de los medios de producción, sinon que l’antagonía socioeconómica yera entre aquellos que tenían emplegu y aquellos que nun lo tenían, polo que estaban marxinaos del mercau llaboral.

Con tiempu, trataremos más esti tema.

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