L’ARTE Y CULTURA CLERICAL.




La verdá ye que los curas na edá media, nestas cuestiones artísticas fueron bien expertos y con cierto gustu, anque ye posible que la temática fuera dalgo mui monotemáticu. Hasta que nun fuí acabándose este época, nun escomenzaron a dominar outros temas.
Perom tampouco ye, que la edá media fuera tan escurantista, en solo temas relixosos cristianos católicos, porque ye verdá que nun pudieron acabar cola mitoloxía “pagana”, ye decir, de los campusinos, que yeran los qu’on, tovía practicaban lo anterior al cristianismu, y vése mui bien nas portaladas, paredes, etc., muchos santos mitolóxicos, cumo sirenas de duas colas, cuelebras, etc. Agora mesmu, tengo na manu, un llibru mui buenu, que te gustaría porque podía llamase tamién mitoloxia asturiana, mirandesa…, mas nesti casu, llámase  MITOLOXÍA POPULAR DEL REINU DE LLIÓN, que fala de las Xanas, los Mouros, las Mouras, las Cuelebras, los Trasgos, Reñubeiros… falan de lo que queida en Llión, Zamora y Salamanca, pero principalmente en Llión y Norte de Zamora, mui bien fundamentau en documentación bibliográfica, a esto faltaríale falar de las Bruxas.
Tamién drento de las igresias, especialmente, osérvase mui craramente qu’hai nas más primitivas del Medievu, muchos y muchos símbolos precristianos, círculos solares, etc.
Mas, en xeneral, hai mui pouco estudiau por equí sobre esto, las antropólogos y demás estudiosos nun pusieron muchu interés n’estudiar estos mitos, que cadavé queidan menos.
Los curas nun consiguieron del todo acabar con ellos, fueron conservándose, tapaos pola relixón católica y tamién aculturizándolos, ye decir, apañándoles tol sou significau, valores cumo personaxe qu’actua nel mundu… y acoquinándolos na naturaleza y en determinaos llugares del campu, na lliteratura oral, por eso ye importante trescribila a la escritura pan nun se pierda y pueda dalguna vé revitalizase col valor que tien, de cultura popular, cumo las cuestiones llingüisticas.
Poro, están importante que se fagan pubricaciones cercanas al púbricu que conozam toda esta cultura.
Cumo te decía, tampouco los edificios medievales relixiosos yeran talmente relixosos, siempre aparecían muchas escenas de campu, de política conceyil… pos yeran las portadas de la igresia onde se facían las reuniones del Conceyu.
Tamién hai muchas escenas pornográficas y eróticas drento de las igresias, na Catedral de Zamora.
Pero ye ciertu, que cuando escomenzóu haber cultura estrictamente non relixosa fuí acabando la edá medieval, cuando el feudalismu diba trasfulgándose nel sou poder políticu, centralizándose na monarquía y está entamóu gastar n’arte non sacro, al non necesitar tan craramente a la Igresia para defender el territorio, y la burguesía (las crases sociales que vivían nas ciudades) fueron el sobrizu al poder Real y el sobricu de la monarquía escontra los “excesos” de los feudales (cleru y aristrocracia)

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