L’ARTE Y CULTURA CLERICAL.
La verdá ye que los curas na edá media, nestas
cuestiones artísticas fueron bien expertos y con cierto gustu, anque ye posible
que la temática fuera dalgo mui monotemáticu. Hasta que nun fuí acabándose este
época, nun escomenzaron a dominar outros temas.
Perom tampouco ye, que la edá media fuera tan
escurantista, en solo temas relixosos cristianos católicos, porque ye verdá que
nun pudieron acabar cola mitoloxía “pagana”, ye decir, de los campusinos, que
yeran los qu’on, tovía practicaban lo anterior al cristianismu, y vése mui bien
nas portaladas, paredes, etc., muchos santos mitolóxicos, cumo sirenas de duas
colas, cuelebras, etc. Agora mesmu, tengo na manu, un llibru mui buenu, que te
gustaría porque podía llamase tamién mitoloxia asturiana, mirandesa…, mas nesti
casu, llámase MITOLOXÍA POPULAR DEL REINU DE
LLIÓN, que fala de las Xanas, los Mouros, las Mouras, las Cuelebras, los
Trasgos, Reñubeiros… falan de lo que queida en Llión, Zamora y Salamanca, pero
principalmente en Llión y Norte de Zamora, mui bien fundamentau en
documentación bibliográfica, a esto faltaríale falar de las Bruxas.
Tamién drento de las igresias, especialmente,
osérvase mui craramente qu’hai nas más primitivas del Medievu, muchos y muchos
símbolos precristianos, círculos solares, etc.
Mas, en xeneral, hai mui pouco estudiau por
equí sobre esto, las antropólogos y demás estudiosos nun pusieron muchu interés
n’estudiar estos mitos, que cadavé queidan menos.
Los curas nun consiguieron del todo acabar con
ellos, fueron conservándose, tapaos pola relixón católica y tamién
aculturizándolos, ye decir, apañándoles tol sou significau, valores cumo
personaxe qu’actua nel mundu… y acoquinándolos na naturaleza y en determinaos
llugares del campu, na lliteratura oral, por eso ye importante trescribila a la
escritura pan nun se pierda y pueda dalguna vé revitalizase col valor que tien,
de cultura popular, cumo las cuestiones llingüisticas.
Poro, están importante que se fagan
pubricaciones cercanas al púbricu que conozam toda esta cultura.
Cumo te decía, tampouco los edificios
medievales relixiosos yeran talmente relixosos, siempre aparecían muchas
escenas de campu, de política conceyil… pos yeran las portadas de la igresia
onde se facían las reuniones del Conceyu.
Tamién hai muchas escenas pornográficas y
eróticas drento de las igresias, na Catedral de Zamora.
Pero ye ciertu, que cuando escomenzóu haber
cultura estrictamente non relixosa fuí acabando la edá medieval, cuando el
feudalismu diba trasfulgándose nel sou poder políticu, centralizándose na
monarquía y está entamóu gastar n’arte non sacro, al non necesitar tan
craramente a la Igresia para defender el territorio, y la burguesía (las crases
sociales que vivían nas ciudades) fueron el sobrizu al poder Real y el sobricu
de la monarquía escontra los “excesos” de los feudales (cleru y aristrocracia)
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