NUN TE DAN EMPLEGU. NUN TE DEIXAN TRABAYAR.



Senabria. San Martín de Castañeda
Siempre pasóu esto, mas agora lo sufrimos continuamente.
Pos enantes, siempre deixaban y existían el pequeiñu comerciu que daba pa vivir.
Pero agora, más que nunca, todu está monopolizau nas grandes superficies, distribuidoras y industrias, lo que fai mui difícil la competencia en precios, con una producción y comerciu artesanu.
On asina, la llexislaciones y alministraciones estatales, autonómicas y llocales persiguen, penalizan la mínima disensión con una riestra interminable de lleis, decretos, reglamentos y d’inspectores que buscan la esnera de todu aquel que se busca la vida, quier apañar nichos de mercaos. Pos los nichos son cadavé más diminutos, mas las pegas qu’imponen van a mayores.
Podreis pensar que lo facen pol nuesu bien, pa curiar la salú, la sanidá, la naturaleza y la competencia, todu esto lo más llonxe de la realidá.
Yá que las continuas crisis alimentarias y económicas, amuestranos que realmente la política y tol sou desendolque llexislativu nun fai más qu’estorbar cualisquier iniciativa.
Lo que podría ser una pequeña inversión, faila sumamente alta.
Qué facil ye facer queisu, mermeladas, compotas, toda crases de conservas, y qué compricau lo ponen pa que nadie pueda vender nenguno d’esos productos tradicionales pa poder ganase la vida ou minimamente ingresar dalgo más.
Asina, pa poder facer queisu y vendelu tienes que tener unas instalaciones carísimas, al igual que todu lo demás.
Con unos trámites alministrativos que facen más caru todu escomienzu, teniendo que contratar técnicos externos que podrían facelo los técnicos funcionarios.
A mayores, la alministración llocal ponen las suas pegas, de llicencias, y cuando tienes todu esto apriguerau, pa comercializar lo elaborau tienes un mercau mui cubiertu con las grandes superficies y supermercaos, y la distribución todu monopolizau.
Yá nun queidan tiendas apenas, nin tampoucu ferias nin mercadillos d’artesanía.
Las que hai interesantes y más rentables, son realmente bien caras pos cobran un buen dineiru las alministraciones, amás esbravan tener toda crase de requisitos alministrativos, que facen xubir los costes de producción y venta.
Mientras qu’a los monopolios les dan tolos sobrizos económicos y subvenciones que quieran, que son los responsables de las crisis alimentarias, económica-especulativas.
A l’artesanía, a la pequeña producción nun dan más que palos, pa que t’aburras y t’arroñes.

Comentários

Mensagens populares