LOS CLÁSICOS CONTINUAMENTE ETERNOS.


Los clásicos continuamente eternos.
Belver de los Montes


Nun momentu cumo esti, nel que se va a palpas y ciegas, al tun-tun.

Renacen con más o menos fuercia, los clásicos de la política y la economía cumo Marx, Engels, Lenin, Proudhon, Kropotkin y Bakunin.

Pero quisiera incidir agora mesmu nuna sempiterna polémica que naide s’alcuerda nos sous protagonistas, que fueron Marx y Proudhon sobre la pequeña producción, l’artesanía cumo solución, alternativas drento ou hacia fuera del capitalismu.

Y esta llucha d’ideyas sigue anque naide sepa lo que fui nin lo que se comentóu.

Pos cadaunu de los “nuevos” outores qu’escriben sobre’l desendolque económicu, el paru, la despobración rural, l’agricultura, el comunitarismu, el socialismu, l’anarquismu, la propiedá de los medios de producción, la tecnoloxía, plantían las suas iniciativas cumo “nuevas” ou casi nuevas, cumo propias,  entre estos escribidores aseñalo a Felix Rodrigo Mora, y yá nos años 70 al llibru “LO PEQUEÑO YE FERMOSU”. Cuando yá nel sieglu XIX, debatieron esto, los importantes outores cumo Proudhon y Marx.

El primeiru, escomenzóu cola polémica col sou llibru “FILOSOFÍA DE LA MISERIA”, y el segundu, contestóle col llibru “MISERIA DE LA FILOSOFÍA”

Ye interesante’l debate qu’hai sobre’l desarrollismu, la crisis ecolóxica, la despobración rural, la masificación de las ciudaes, el desemplegu, dando cumo alternativas sociales y económicas, la producción artesana.

Pero quién fala realmente, de que las causas de todu esto ye la propiedá de los medios de producción en manos de la burguesía, d’un Estau al sou serviciu y d’una economía monopolista y imperialista.

Cumo mucho, tratan del tema cumo´l perversu Estau qu’abusa del poder, que tien cumo única fin esencial el dominiu sobre la pobración, esqueiciéndose quién ye’l Estau, y cumo se fizo.

Comentários

Mensagens populares