LAS ALTERNATIVAS D’ANGUAÑU AL CAPITALISMU.


San Juan de la Cuesta

Hai una tendencia creciente a reunise la xente pa planiar actividades socioeconómicas que seyan distintas al capitalismu que nos devora.
Estas esperiencias están dando muchas ilusiones a mucha xente, pos ven qu’están atrayendo a muchos rapaces y non tan rapaces, que nos axuntamos pa falar y falar, y asina actuar, depués de conocer, discutir y ante todu venos.
Estos conceyos falan de criar asociaciones que tengan una moneda social diferiente’l EURO, una moneda que sirva a todos pa apañar servicios y bienes beneficiosos pa la asociación y pa la nuesa vida cotidiana. Esta moneda nun plantia ser, un bien ensí mesmu, sinon sólu un mediu pa que todu’l mundo pueda sentise útil en ofrecer y demandar servicios y mercancías. Nun debe servir, nin se cuida que sirva pa ser acumulau nin pa la especulación, y asína cumo consecuencia’l arriquecimientu.
Ye daqué ilusionante. Pos todu esto, popularizase cadavé más, ensin gran esfuerzu aparente.
Pero nun debemos llevanos a emburrios, pos cuidan dellas personas que todu esto ye alternativa social, incrusu revolucionariu y tresformador.
Nada más, allonxau de la realidá. Todu esto, ayuda a conocenos, deprender unos d’outros. Y ver asina los problemas d’esta sociedá. Pero de nengun xeitu, puedese pescudar qu’el Estau nos va deixar crecer y crecer, y supongamos un perigru pa la sua economía.
Amás, estas que se llaman Cooperativas integrales, Bancos del tiempu, grupos de consumu y producción etc., nun pueden llegar a tolos trabayadores nin a tolas facetas y necesidaes de la sociedá, pos los recursos más primarios están en manos de las multinacionales, están en rexime de monopolismu, cumo la electricidá, los comustibles, los medios de comunicación, etc. y todu esto furrula con capital.
Cuidar que todu esto, llibera a la sociedá, ye irreal pos nun cria más qu’una ilusión, na que muchos pueden tapase con esto, arrefucise del calor de la cooperativa y acomodase. Y non lluchar nas caleyas escontra la inxusticia.
Estas formas llegales de trabayar en cooperación, nun son más que sociedaes mercantiles que en sobrizu mutuo arrebuscan un bien particular. Nun pueden ser sustitutivu de los derechos sociales.

Comentários

Mensagens populares